szívat a szolgáltató
Talán írtam a múltkor, milyen rettenetes összeget fizettünk be a villanyra és a gázra (263 eurót). De akkor még nem volt átírva a nevünkre a szolgáltatás. Na, ma kaptunk két levelet is az Electrabeltől. Az egyik az előző lakó nevére szólt, a másik a miénkre. Az a levél, amelyik a mi nevünkre szólt, egy 92 euróról szóló csekket tartalmazott, teljes összhangban a néhány napja megkapott levéllel, ami ezt az összeget jelölte meg havi átalányként az egész évre. A másik levél pedig egy elszámoló, szerződést lezáró számla volt az előző lakóval, aki még augusztus elején átadta Dezsőnek a stafétát - hivatalosan, az Electrabel egyik fiókjában. A levél túlfizetést állapított meg, és 272 euró visszafizetendő összeget, amit el is utaltak az előző lakó bankszámlájára. Ez a mi múlt havi nagy érvágásunk meg az a pár euró, ami az előző havi összegből ránk esett, amit ki is fizettünk a hölgynek. Ez rendben is lenne, csak a hölgy azóta már rég Magyarországon van, és megszüntette az itteni bankszámláját, tehát az az út nem járható, hogy ő továbbítja nekünk a pénzt, amit mi fizettünk be. Fölhívtam a céget, és először is lebaszott a kis hölgy, hogy miért fizettünk mi be egy olyan számlát, amin nem a mi nevünk volt. Mondtam neki, hogy most költöztünk ide, a telefont se bírták átírni több mint egy hónapig. Jó vicc, ne fizessem be, aztán meg csodálkozhatok, hogy miért nincs melegvíz. Aztán közölte, hogy én ne okoskodjak, hogy nem létezik már az a számlaszám, mert ők tegnap utalták el a pénzt. Mondtam, nem baj, majd holnap visszajön, és akkor mit csinálnak, ha nem tudják a hölgy nevére visszautalni? Megtartják? Valamit magyarázott, hogy akkor cirkuláltatják vagy nemtom. Mondom idefigyeljen, itt van az orrom előtt a banki bizonylat, biztos maga is látja az adatokat annál az utalásnál, a férjem neve meg számlaszáma van odaírva, az ég szerelmére! (Ezen a ponton már a sírás kerülgetett attól, hogy mindig elrontottam a hímnemű és nőnemű névelőket.) Az őt nem érdekli, csak az, hogy kinek a nevére szólt a számla. Adott egy postacímet, hogy küldjük el a panaszunkat meg Dezső útlevélmásolatát, és akkor majd átutalják a pénzt. Hát erre rögtön jobb kedvem lett, mondhatni majdnem kiröhögtem, hogy akkor akárkinek a pénzét átutaltathatnám magamnak, ha egy útlevélmásolat elég hozzá (egyáltalán, minek kell???). Megköszöntem a segítséget, letettem a telefont, és eldöntöttem, hogy fogom az összes számlát meg bizonylatot és besétálok vele egy Electrabel-fiókba, ahol lehet, hogy ugyanezt fogják elmondani, de lehet, hogy kellően hisztérikus, igazi kelet-európai fellépéssel ki tudok préselni valami más megoldást.
Egyébként természetesen a kis hölgy teljesen udvarias volt a telefonban, habár a kioktató hangnem nem állt távol tőle, és én se voltam goromba, csak kicsit ideges. Az viszont jó hír, hogy ezután "csak" 92 euró lesz a villany meg a gáz havonta (otthon ugyanennyi pénzből még a közös költséget is kifizettem, ami nem volt kevés). Hogy mire fel küldtek ki egy számlát ennek a háromszorosáról, azt szerintem sose fogom megérteni.
Drukkolok, hogy sikerüljön minél hamarabb visszakapni a pénzt! Ezek a szolgáltatók! Állat! Mitha csak itthon lennétek, nem?
VálaszTörlésJa, nincs nagy különbség, csak annyi, hogy itt ráadásul idegen nyelven kell őket elküldeni a francba, és az kevésbé hatásos.
VálaszTörlés